Warriors svensk Wikia
Advertisement
Warriors svensk Wikia
Sidan är fortfarande ofärdig. Se beskrivningen nedan för att hjälpa oss expandera den!
Det saknas specifierad status. Det som kan saknas är att sidan är en stump, sidan behövs korrigeras, källhänvisas, bilder, bl.a. Du kan hjälpa till wikin genom att arbeta på denna sida!

Leopardstjärna (engl. Leopardstar) är en smal, spräcklig[2] ovanligt tecknad, fläckig gyllene honkatt[1] med bärnstensfärgade ögon.[3] Hon har breda skuldror.[4]

Historia[]

Första profetian[]

Eld och is[]

Hon är den nya förstekrigaren i Flodklanen. Under ett ting så undrar Eldhjärta vem hon är när hon står och pratar med Tigerklo, och Svartklo svarar att det är Leopardfäll, Flodklanens förstekrigare. Senare, när Blåstjärna protesterar mot att inte låta Vindklanen återvända så undrar hon varför de ska vara hungriga för att hedra en klan som inte kan försvara sitt territorium.
I striden mellan Vindklanen, Åskklanen och Flodklanen så brottas hon mot Dödfot, innan Tigerklo också går med i striden och lyckas kasta undan henne. Efter Vitklo föll ner i i stupet, så blir Leopardfäll förkrossad och hon varnar de att den här gränsstriden har blivit något större, innan hon försvinner med sin klan.
Senare, när Flodklanen och Skuggklanen attackerar Vindklanens läger så är hon närvarande och hoppar på Eldhjärta. Hon börjar klösa honom, och trots hans ylande så hjälper Tigerklo inte honom. Det ger det vildsinne som Eldhjärta behöver, och lyckas skaka av sig henne. Hon syns sedan strida emot Vitstorm och Muspäls.

Den nya profetian[]

Maktens arvtagare[]

Stjärnornas budskap[]

Den fjärde lärlingen[]

Drömmarnas eko[]

Duvtass ser att Malvinge och Dimfot är nära Åskklanens territorium, och Blåfjäder känner att de sörjer Leopardstjärnas död. Han berättar att hon var på sitt nionde och det var bara en fråga om tid. Duvtass tittar in i Flodklans lägret, och ser hur klanen lägger växter över den döda ledaren för att dölja stanken av död.

Framträdanden[]

Trivia[]

Misstag[]

  • Hon är beskriven att vara brun.[2]

Anteckningar och referenser[]

  1. 1,0 1,1 1,2 Avslöjat i Eld och is, karaktärslista
  2. 2,0 2,1 2,2 Avslöjat i Eld och is, sidan 37
  3. Avslöjat i Det svåra valet, sidan 27
  4. Avslöjat i Eld och is, sidan 103
Advertisement